תזונה

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא, היא תורמת להפחתת הסיכון לתחלואה, לשיפור הכושר הגופני, לשיפור החיוניות ומצב הרוח והיא עשויה להגן מפני הפרעות שינה, הידלדלות מסת העצם ועוד.
הסיבות שבגינן בוחרים לבצע פעילות גופנית הן רבות ושונות, וכך גם המטרות – שיפור הישגים, ירידה במשקל, הגדלת מסת השריר ועוד. כך או כך, הפעילות מובילה להוצאה אנרגטית והאופן שבו מחזירים לגוף את האנרגיה שהוא הוציא, בעל השפעה גדולה על השגת המטרות, על שימור התוצאות לאחר השגתן ועל היכולת להתמיד לאורך זמן. החזרת האנרגיה, התזונה, צריכה להיות מותאמת למתאמן, להעדפות שלו, להרגלים שלו, לסדר היום שלו ובהמשך לאימונים שלו ולמטרות שלו.
פעילות גופנית ותזונה תומכות זו בזו. כמובן שאפשר לבחור להקפיד רק על האחת ולהעלים עין מהשניה, אבל השילוב ביניהן יוצר סינרגיה ומוביל לתוצאות טובות יותר.
התזונה היא הדלק, האופן שבו מכניסים אנרגיה לגוף וכמו שאנחנו מקפידים על תדלוק הרכב, כך חשוב להקפיד על תדלוק הגוף. תזמון האכילה, סוג האוכל שאנחנו בוחרים, כמויות האוכל, לכל אלה השפעה על הבריאות שלנו ועל היכולת הפיזיולוגית שלנו.

תרומת התזונה לפעילות:

  • שיפור ביצועים.
  • הפחתת פציעות.
  • קיצור זמן ההתאוששות.
  • שמירה על המשקל או ירידה במשקל.
  • שימור מסת השריר או עליה במסת השריר.

תרומת הפעילות לתזונה:
עבור אלה שהתזונה בראש סדר העדיפויות עבורם, הפעילות הגופנית תורמת לשמירה על המסגרת התזונתית.
אחרי אימון יש עליה במודעות ובמוכנות להקפיד יותר על מה שבוחרים לאכול. תכנון האכילה סביב האימון, עשויה להקל על תכנון סדר היום ושמירה עליו.
פעילות גופנית מעלה את ההוצאה האנרגטית ובכך מאפשרת לאכול מעט יותר ועדיין ליצור גרעון קלורי.

X