fbpx

תקנון רכיבה 4fitness

יש לקרוא בפירוט את התקנון ולחתום בטופס בתחתית העמוד.

קישור לתדריך רכיבה

כללי

רכיבת דבוקות היא רכיבה מורכבת מאוד וחשיבות ההכנה של הרוכב קריטית ביותר.
ברכיבת דבוקות, שלא כמו ברכיבת נג”ש, אחריות הרוכב היא לא רק על עצמו אלא על כל רוכבי הדבוקה האחרים. לכן על כל רוכב לקחת אחריות כפולה ומכופלת לפני שהוא מגיע לרכיבה.

מטרות התקנון

הגדרת מסגרת הפעילויות של מערך הרכיבה ב-4fitness.
הגדרת בעלי תפקידים ותחומי האחריות והסמכות שלהם.
הגברת המודעות בקרב הרוכבים בקבוצה ומתן דגש לנקודות הבאות:

  • נהלים.
  • תכנון מראש.
  • התנהלות תוך כדי רכיבה.
  • מקרים ותגובות.
  • יצירת סביבת רכיבה איכותית ובטוחה.

הגדרות כלליות

  1. בטיחות – מצב שבו מכלול הסיכונים נמצא תחת שליטה ובקרה מתמדת. מצב או פעולה ללא תאונות, עבודה מתוכננת במחשבה תחילה ובמינימום סיכונים.
  2. תאונה – אירוע לא מכוון שעשוי לגרום לפציעה ואף מוות.
  3. אירוע – מקרה שבו נוצר פוטנציאל לתאונה אך הסתיים ללא נפגעים. מהאירוע ניתן להפיק לקחים למניעת תאונות בעתיד. המונח אירוע כולל בתוכו גם את המושג “כמעט תאונה”.
  4. סיכון – הנזק הצפוי מהתרחשותו של אירוע, כפול מידת הסבירות שהאירוע יתרחש.
  5. גורם סיכון – גורם או מצב שיש בהם להוביל לפציעה או פגיעה בבריאות.
  6. זיהוי גורם סיכון – תהליך ההכרה בקיומו של גורם סיכון והכרה במאפייניו.
  7. ציוד בטיחות – ציוד מגן אישי, ציוד עזרה ראשונה וכל ציוד נוסף הנדרש לצורך ביצוע הרכיבה בצורה בטוחה.

מסגרת הפעילות

קבוצת הרכיבה של 4fitness הינה מסגרת רכיבה מקצועית הפועלת על פי תוכנית אימונים, יעדים ומטרות המוגדרים מראש על ידי המנהל המקצועי של הקבוצה.
ישנם ארבע אימוני רכיבה בשבוע:

  • אימון טריינרים – שיפור הכושר הגופני והיכולות על האופניים.
  • אימון נג”ש – אימון יעודי למתאמני טריאתלון.
  • אימון טכניקה – שיפור השליטה באופניים ולימוד הרכיבה בדבוקה.
  • אימון נפח – רכיבה בדבוקה בקצב נמוך יחסית לצורך שיפור היכולת האירובית.

הגדרת בעלי תפקידים, תחומי אחריות וסמכות:

מנהל מקצועי (דן קוני)

  • אחראי על תכנית האימונים.
  • שיבוץ הרוכבים בדבוקות.
  • אישור הגעת רוכב לאימונים מסוימים.
  • אישור שינוי הדבוקה לרוכב.

מנהל רכיבה כללי

  • אחראי על קליטת כל הרוכבים בשטח לפני תחילת הרכיבה.
  • מתן תדריך לרוכבים לפני היציאה לרכיבה.
  • תדרוך נהגי רכב הליווי לפני היציאה לרכיבה.
  • בדיקת ציוד ותקינותו לפני היציאה לרכיבה.
  • על כל שאלה או בעיה יש לפנות למנהל הרכיבה באופן אישי לפני היציאה לרכיבה.

מנהל דבוקה

  • אחראי על הבטיחות ברכיבה.
  • אחראי כל התנהלות הרכיבה.
  • אחראי על קצב הרכיבה.
  • מנהל כל אירוע חריג בזמן הרכיבה.
  • מנהל סיכונים תוך כדי הרכיבה.
  • העלאת רוכב לרכב ליווי במידת הצורך ועל פי שיקול דעת מנהל הדבוקה.
  • שינוי מסלול הרכיבה תוך כדי תנועה במידת הצורך ועל פי שיקול דעת מנהל הדבוקה.
  • אחראי למתן פיתרונות לכל דילמה במהלך הרכיבה.
  • קביעת מוביל הדבוקה – אין לעבור את המוביל (גם לא בירידה).
  • קביעת מאסף הדבוקה – אין לעבור את המאסף (מי שיעבור את המאסף יעלה לרכב באופן מידי וללא שיקול דעת).
  • קביעת מיקום ומספר העצירות במהלך הרכיבה.

נהלים

  • רכישת ביטוח שנתי.
  • חתימה על תקנון קבוצה.
  • ביצוע ומעבר מבחן עיוני.
  • ביצוע ומעבר מבחן מעשי.
  • חובה לקרוא ולחתום על התקנון.
  • חובה להירשם לרכיבה באפליקציה עד ליום שישי בשעה 16:00.
  • חובה לקרוא ולהבין את המסלול (מסלול הרכיבה והתוכנית יפורסמו ביום חמישי בערב).
  • אין להתווכח עם מנהל הדבוקה.
  • אין להתווכח עם מאסף הדבוקה אשר יוגדר בתחילת הרכיבה על ידי מנהל הדבוקה.
  • במידה ומנהל הדבוקה ו/או מאסף הדבוקה אמר לרוכב לעלות לרכב מכל סיבה שהיא אין להתווכח. כל ויכוח מסכן את כל הדבוקה!

חובה לבדוק את האופניים לפני הגעה לאימון:

  • ברקסים.
  • צמיגים.
  • שילדה.
  • אין להגיע לרכיבה בזמן נטילת תרופות המשפיעות על ערנות כמו משככי כאבים למיניהם.
  • על כל התלבטות לגבי כשירות לרכיבה יש להתייעץ עם המאמן לפני היציאה לרכיבה.

ציוד חובה לכל רכיבה:

  • שני בקבוקי מים לפחות.
  • אוכל/תזונה לזמן הרכיבה.
  • ערכה לתיקון פנצ’ר.

חובה להגיע עם לבוש תקני לרכיבה:

  • קסדה תקינה.
  • כפפות רכיבה.
  • חולצת רכיבה של הקבוצה (אפשר גם על המעיל).
  • ביגוד תואם מזג אויר.
  • מכנסי רכיבה.
  • נעלי רכיבה עם קליטים.
  • משקפי שמש.
  • פלאפון בכיס האחורי בלבד.
  • חל איסור חמור על שימוש באוזניות.
  • אין להשמתמש בפלאפון בזמן הרכיבה.

לפני כל רכיבה מועבר תדריך בטיחות ונהלים

  • חובה להקשיב לתדריך.
  • במידה ומשהו לא ברור חובה לשאול.
  • מי שיגיע באיחור ולא ישמע את התדריך לא יורשה להצטרף לרכיבה.

תכנון מראש

  • יש להקפיד על לפחות 6 שעות שינה רצופות בלילה.
  • יש להקפיד על ארוחת ערב מתאימה ושתיית מים מספקת.
  • אין להגיע לרכיבה עייפים.

התנהלות תוך כדי רכיבה

  • חובה לסמן ביד ו/או בקול על כל מפגע בדרך.
  • יש לשמור על מבנה הדבוקה לפי סימון מוביל (טור1, 2 טורים).
  • יש לשמור על רווחים בין הרוכבים.
  • אין לעקוף רוכב ללא הודעה בקול ,רק אחרי שווידאתם ששמע אתכם ואין סכנה בעקיפה.
  • חובה לסמן על כל סטייה מהנתיב.
  • יש לסמן כאשר מוציאים בקבוק כדי לשתות.
  • אין לגעת ברוכב אחר תוך כדי רכיבה.
  • אין לדחוף רוכב בתוך הדבוקה.
  • חל איסור על שימוש באירובר ברכיבה כדבוקה.
  • רוכב שלא חש בטוב מחוייב לעצור מיידית לעלות לרכב ולדווח למנהל הרכיבה.
  • רוכב אשר רואה כי רוכב אחר אינו חש בטוב ו/או מסכן את הדבוקה חייב לדווח מידית למנהל הרכיבה.
  • השימוש באירובר ברכיבה בדבוקה אסור לחלוטין.
  • השימוש באירובר בירידות או פניות חדות אסור לחלוטין.

מקרים ותגובות

  • בכל מקרה של עצירת הדבוקה יש להיצמד לשוליים ואם ניתן לעבור לצד השני של מעקה הבטיחות.
  • בכל מקרה של תקלה באופניים יש לעצור בצד לתקן את התקלה במהירות ולעלות לרכב הליווי שיקפיץ את הרוכב כקילומטר מלפני הדבוקה לפחות.הרוכב יתחיל לרכוב לאט צמוד לימין בשוליים וישתלב בדבוקה בזהירות.
  • במידה ולא ניתן לתקן את התקלה במהירות, יעלה הרוכב לרכב והנהג ידווח למנהל הרכיבה וימתין להחלטתו בלבד.
  • בכל מקרה שדורש עצירה בצד הדרך יש לנהוג באחריות ובמשנה זהירות לסמן ולידע את הרוכבים בדבוקה.
  • במידה ועלה רוכב לרכב הליווי אין לרדת ממנו ללא באישור מנהל הרכיבה.

במקרה של נפילת רוכב תוך כדי רכיבה:

  • יש לידע את כלל הרוכבים ומנהל הרכיבה מידית בצעקה.
  • לעצור בצד בזהירות,כמה שיותר צמוד לשוליים ואם ניתן לעבור לצד השני של מעקה הבטיחות.
  • לאבטח את הנופל (להזיזו מאמצע הכביש, לחסום עם הרכב, לשים משולש וכו’).
  • להזמין אמבולנס במקרה הצורך.
  • להביא תיק חובש מרכב הליווי.

רכב ליווי

לנהג רכב הליווי יש תפקיד חשוב. ואין להקל ראש בכך.

  • נהג הליווי חייב להגיע עירני אחרי שנת לילה של 6 שעות לפחות.
  • הנהג חייב להיות בתדריך ולדעת מי רוכבים איתו בדבוקה.
  • הנהג חייב לדווח למנהל הרכיבה על כל דבר שקורה במהלך הרכיבה.
  • על הנהג להפעיל שיקול דעת לגבי הרוכבים ובמידה ויש רוכב אשר מסכן את הדבוקה להודיע למנהל הרכיבה ולהעלות את הרוכב לרכב מידית.
  • לעזור לרוכב בתיקון תקלה.
  • להקפיץ רוכב לקדמת הדבוקה.
  • סימון הדבוקה.

בדיקת כל הצויד ברכב

  • מכשיר קשר.
  • תיק עזרה ראשונה.
  • צקלקה.
  • שלט סימון.
  • גלגלים.
  • מים.

תפקיד נהג הליווי

  • סימון הדבוקה.
  • מתן מענה לתקלות.
  • שמירה על הדבוקה.
  • חסימת הכביש בזמן תאונה.
  • הזמנת אמבולנס.
  • הוצאת תיק חובש במקרה הצורך.

העלאת רוכב לרכב הליווי

  • בהוראת מנהל הרכיבה ו/או מאסף הדבוקה.
  • רוכב שלא מצליח להדביק את הדבוקה.
  • בעת תקלה באופניים.
  • כאשר רוכב לא יכול להמשיך לרכב מכל סיבה.


    X
    דילוג לתוכן